Kunderna spenderar avsevärt mer i butiken utan produkter. Inom kort växer kedjan med ytterligare enheter.
Kontaktlösa betalningar ökar dramatiskt. Ökningen i Sverige är den näst största i Europa.
De digitala och mobilanpassade lösningarna gör detta till en uppkopplad butik med snabbare flöden.
Kontaktlösa kortbetalningar har ökat markant i år. Sverige är fortfarande sist i Norden, men närmar sig grannländernas nivåer.
Begreppet ”contactless dining” introduceras nu inom food & beverage för att locka tillbaka kunderna till köpcentrumens matutbud.
Vinnarna inom detaljhandeln ser åtgärder mot Covid-19 som viktigare än övriga aktörer. Det visar en ny undersökning.
Curbside pickup är en efterfrågad tjänst, men slarv skrämmer bort kunder. Och fysisk distansering är här för att stanna. Det visar en färsk undersökning.
Andelen kontaktlösa betalningar har ökat markant under året. Som en följd av coronaviruset har trenden stärkts ytterligare i Sverige.
Unga konsumenter föredrar att betala kontaktlöst i butik och med mobilen på nätet. Det visar en ny undersökning. Men för de allra flesta är fortfarande ett annat alternativ nummer ett.
Nästan två miljoner svenskar är redo att betala kontaktlöst med bärbara enheter, så kallade wearables. Men Sverige ligger en bra bit efter övriga Europa.