Området genomgår en omfattande renovering och förändring. Här skapas 7 000 kvadratmeter uthyrningsbar yta för retail.
Årets största satsning – Väla bjuder in till upplevelser i en mix av underhållning, vetenskap och fantasi.
Skovarumärket Skechers öppnar en butik i maj. Det blir varumärkets 54:e i de nordiska länderna.
Stor rotation i erbjudandet och tydlig samhällsnytta. Nu öppnar Ingka Centres första mötesplats i en urban miljö, den första satsningen i Europa.
Köpcentrumen inleder en satsning på ghost kitchens – restaurangkök som tillverkar mat från flera olika varumärken främst för leverans och take away.
Köpcentrumet har välkomnat 50 000 surrande hyresgäster. ”En fin insats för miljön och ett bra tillfälle att sprida kunskap och väcka nyfikenhet”.
”Vi tror stenhårt på satsningen och är övertygade om att upplevelser kommer att bli en viktig del av framtidens köpcentrum”.
Nordstans besökare ges möjlighet att enkelt plocka upp förbeställda låneböcker eller på plats låta sig inspireras av nyheter från litteraturens värld.
”Framtidens butik handlar om så mycket mer än bara själva produkterna i sig”. Konceptet erbjuder upplevelser och ett sortiment som varieras.
Tyresö Centrum visar starkare besökssiffror och omsättning jämfört med övriga landet. Under 2022 är fler nya koncept på väg in i centrumet.