International Council of Shopping Centers är mitt uppe i en förändring. En av förändringarna innefattar namnet.
Köpcentrumet ska bli en självklar mötesplats i förorten. Edutainment, yoga och utomhusbio är en del av utbudet.
Besökarna möts av en 700 kvadratmeter stor destination – en smurfby fylld av upplevelser för familjer och barn.
Flera köpcentrum står nu på tur för den nya servicesatsningen.
Nu växer en ny destination fram, här är ambition att skapa ett inbjudande vardagsrum i stadskärnan.
”Det är urban destination som visar framtiden för ytor i innerstäder”. Beräknas öppna 2023.
Grosvenor använder ett nytt verktyg för besöksstatistik som även identifierar köer och trängsel.
Hon kommer närmast från Ica Fastigheter och har tidigare arbetat på ett flertal köpcentrum i och kring Stockholm.
Nu utvecklas köpcentrumet till en naturlig mötesplats i regionen – även för näringslivet.
Polestar finns just nu på plats utanför köpcentrumet med sina elbilar. Här vill man träffa nya – och befintliga –kunder.