Konceptet öppnar ytterligare en butik Sverige. ”För oss handlar koreansk skönhet om mer än bara produkter”.
Skincity’s erbjudande lyfts in i Kicks fysiska och digitala ekosystem.
Dashl flyttar in hos Åhléns. Målet är att positionera sig som den självklara skönhetsdestinationen.
Douglas har fått en bra start på året, såväl fysiskt som digitalt. Nu planerar man att öppna 200 nya butiker.
Caia Cosmetics öppnar sin första fysiska närvaro någonsin. Etableringen blir synlig på långt avstånd.
Lyko öppnar sitt största flaggskepp hittills med visionen att ta ut svängarna rejält.
Tillsammans har man fler än fem miljoner klubbmedlemmar. Nu ska respektive kunderbjudande utvecklas vidare.
Under maj öppnar H&M Beauty sitt första fysiska flaggskepp någonsin.
Kicks har slutat retuschera allt egenproducerat bild- och filmmaterial. Man vill motverka orealistiska och osunda skönhetsideal.
”Både makeup och hudvård är växande segment”, säger marknadschef Anna Martinsson.