Tillsammans har man fler än fem miljoner klubbmedlemmar. Nu ska respektive kunderbjudande utvecklas vidare.
Under maj öppnar H&M Beauty sitt första fysiska flaggskepp någonsin.
Kicks har slutat retuschera allt egenproducerat bild- och filmmaterial. Man vill motverka orealistiska och osunda skönhetsideal.
”Både makeup och hudvård är växande segment”, säger marknadschef Anna Martinsson.
Nu har kedjan rekryterat Louise Bratt till den nya rollen contentchef.
På fyra våningar omsluter man besökaren i allt vad varumärket Rituals står för.
Fanny Sandström axlar nu rollen som Brand Director. Hon kommer närmast från en roll som VD på Glossybox.
”Vill du växla upp din look för hemarbete eller ha lite inspiration för nästa Zoom-möte?”. Kedjan erbjuder kostnadsfri rådgivning inom skönhet.
Försäljningen av skönhetsprodukter har ökat med tio procent online sedan coronavirusets utbrott. Allra mest spenderar storstadsborna, men Stockholm i topp.
Varumärket presenterar ett AI-baserat system för framställning av personaliserad kosmetik. Användaren får en anpassad produkt direkt från behållaren.