Den nya digitalt infödda konsumenten växer fram och blir en allt tyngre köpkraft. Beteendet kommer påverka strategier, erbjudanden och trender framöver.
Nio av tio företagsledare ser kunderna som främst digitala. Detta samtidigt som konsumenternas förväntningar på den digitala upplevelsen blir allt högre.
Allt fler konsumenter reagerar negativt på för stora förpackningar med onödig luft.
Morgondagens vinnare omfamnar den nya hybridkundens behov. Så här går det till.
Sju av tio onlinekunder kommer fortsätta handla mat på nätet även efter att restriktionerna lättar. Det visar en ny undersökning.
Konsumentens nya beteenden består till stora delar även i Post Corona Retail. Det visar en ny studie.
Sara Rosengren, professor och ansvarig för Handelshögskolans Center for Retailing, vill flytta fokus till efter köpet.
Hållbara leveranser smäller högt bland unga millennials och generation Z.
Detaljhandeln står inför många utmaningar. Nya krav och förväntningar från kunderna ökar behoven av nya databaserade insikter. En kompetensväxling har nu påbörjats inom retail.
Den moderna konsumenten har helt nya förväntningar och krav på shoppingupplevelsen. Tre trender, eller tre mindsets, präglar beteendet. Den som fångar upp de nya behoven är också framtidens vinnare inom detaljhandeln.