Coop kompetensväxlar för att bättre möta den nya konsumentens krav. Företaget siktar nu på att bli mer datadrivet och snabbfotat.
Varannan kund kan tänka sig att betala mer om det innebär en upplevelse som överträffar deras förväntningar. Det visar en ny undersökning.
Kundupplevelsen hamnar allt mer i fokus. Den nya tidens handel byggs med hjälp av djupa insikter och kundempati. Här är sex steg för en mer kundcentrerad verksamhet.
Detaljhandeln drivs av syften och butikerna ser helt annorlunda ut. Under NRF Retail's Big Show delade Krogers VD med sig av sin vision av framtidens retail.
Vinnarna erbjuder osynliga betalningar, kundcentrering och är besatta av friktionsfrihet. Här är fem trender som formar en hållbar framtid inom retail.
Kundresan är som begrepp hetare än någonsin. En ny bok, Kundresan – Din guide till hållbara kundrelationer – vill bidra till till ökad kunskap och förståelse kring kundcentrering.