Vissa faktorer är viktigare än andra. En ny studie visar vilka leveransmissar som får kunden att se rött.
Företag använder AI-teknik i allt högre grad inom kundservice. Norden hänger dock inte med i den den globala utvecklingstakten.
Konsumenter är tveksamma till inslag av AI i kundservicen. Man vill inte att tekniken ska ersätta människor i kundkontakten. Det visar en ny undersökning.
Med fyndjagande konsumenter och skenande kostnader för nyfärvärv är lönsam lojalitet hetare än någonsin. Här är tre vägar framåt för detaljhandeln.
En ny undersökning kartlägger vad konsumenten värderar högst i kontakten med företag. Retail hamnar i topp över branscher med bäst kundtjänst.
Ett flertal aktörer har börjat använda medarbetare i butik för digital kommunikation direkt med kunder online.
AI i allmänhet och ChatGPT i synnerhet är stora snackisar. Den digitala kundkontakten utvecklas snabbt – här är 15 intressanta trender just nu.
Nu inleder 17 svenska stadskärnor en gemensam satsning på utvecklad service och bättre bemötande.
I kedjans servicecenter har försäljning blivit en allt större del av kundkontakten – man säljer lika mycket som en större butik.
Konsumenter tar allt mer hänsyn till hälso- och säkerhetsaspekter i sina köpbeslut. Detta enligt en ny studie som också sätter fokus på löften och värderingar.