
#kunskap


Tydlig halo-effekt i Nespressos butiker
Försäljning per kvadratmeter är inte längre det självklara måttet på en butiks framgång.

Fördjupande upplevelser hos Apple
I dag öppnar Apple en ny flaggskeppsbutik. Förutom produkter erbjuder man även fördjupande seminarier och utbildningar. Se bilderna!

Kedjan öppnar tillfällig walk-in-freezer
En ny konceptbutik ska visa konsumenterna hur man kan frysa in mat som annars går till spillo. Här hittar man inte de förväntade varorna.

Konsumenten välkomnas till planeten Väla
Årets största satsning – Väla bjuder in till upplevelser i en mix av underhållning, vetenskap och fantasi.

Innovativ retail i Häxans magiska butik
Häxans butikskoncept är ett eget litet universum, ett bohemiskt crazy cat lady-hem. Det är också ett koncept som ligger rätt i tiden.

Blomsterlandet digitaliserar upplevelsen
Adderar digitala kommunikationsytor där man ska dela med sig av kunskap och inspiration.

Därför ligger Granits satsning rätt i tiden
Kedjan Granit vill skapa mervärde för och digital närvaro. Satsningen linjerar väl med vad konsumenterna vill uppleva i framtidens retail.

Levi’s satsar på chatbots och personalisering
Det finns stora mängder kunskap om stil och passform inom företaget. När nu Levi's storsatsar på e-handel vill man dela med sig av detta. Man gör det via en chatbot som ger personaliserade upplevelser.