De tuffa tiderna har påverkat svenska konsumenters beteende – hur och i vilken utsträckning varierar beroende på kategori. Det visar en rapport.
Konsumenter med digital vana har lyckats bibehålla sin köpkraft bättre än andra. Det visar en ny rapport.
Allt handlar inte om låga priser – här är några segment inom retail och food & Beverage med potential att öka.
De tuffa tiderna har påverkat konsumenternas val av betalningsmetod. Det visar en ny undersökning.
Svenskarna tvivlar på sin förmåga att köpa uppskattade julklappar. En vetenskapligt baserad formel löser problemet.
Två undersökningar ger en bild av konsumenternas nya beteende under kommande Black Week och Black Friday.
En färsk undersökning visar att priset är viktigast i årets julhandel. Den tyder också på en ökad kreativitet i konsumentleden.
Trots tuffa tider är många konsumenter beredda att betala mer för en återvunnen eller återvinningsbar produkt.
Åtta nya forskningsprojekt beviljats anslag från Handelsrådet. Här är områdena som hamnar i forskarnas fokus framöver.
De tuffa tiderna dröjer sig kvar vilket leder till färre inköpsrundor. Att maxa butiksbesöken blir därför avgörande det kommande året.