
#leveranser


Så fungerar geobaserad fulfillment
Den geobaserade lösningen för leveranser ger för första gången taktpinnen till konsumenten. Nu inleds ett test där leverans av varor köpta online levereras till kundens nuvarande position. Och vill du kan du chatta med föraren.

Posten först ut med RFID-spårning
Som första aktör i världen lanserar man nu spårning av e-handelspaket med hjälp av RFID-teknik. Lösningen ska öka valfriheten, säkerställa kedjan och minska kostnaderna.

Mindre som drönare, mer som en concierge
Den sista milen, det som händer efter köpet, är ämnet för en ny undersökning. Den visar att framtidens leveranser handlar mer om flexibel service och dialog med kunden, och mindre om drönare.

Postnord låter konsumenten bestämma
Postnord vill göra e-handeln enklare, därför lanseras nu en ny lösning med tre val som mottagaren kan göra direkt i sin mobiltelefon.

Walmart utmanar Amazon med fri frakt
Fri leverans har blivit en hygienfaktor, menar Walmarts e-handelschef. Nu utmanar man Amazon med en rad åtgärder som ska stärka shoppingupplevelsen online.

Indiska och Urb-it bjuder på julhappening

Dagligvaror levereras snabbt med cykel
Drygt 130 år efter att kedjan införde hemleveranser av mat via bland annat cykel är det dags igen. Leveransen ska ske inom en timme efter köp från någon av de medverkande testbutikerna.

Butikerna lyfter kedjans e-handel
Med en kombination av befintliga leveransrutiner och nya investeringar i mjukvara har butikerna förvandlats till lokala logistikhubbar. Det har bidragit till att öka kedjans e-handel markant under det senaste kvartalet.

Tre sätt att möta flexkundens krav
En ny undersökning visar att butiker i Europa bör bli mer innovativa inom logistik för att öka den globala konkurrenskraften. Här är tre områden att fokusera på för den som vill tillgodose den moderna flexkundens krav.