Willys startar i vår ett pilotprojekt med mobila hämtstationer för sin e-handel. Man vill erbjuda utlämning även på platser där man i dag inte har några butiker.
Artificiell intelligens och robotar i alla ära. Men detta var kanske det mest tongivande bland buzzwords under årets upplaga av NRF Retail's Big Show.
Kedjan heter numera bara Dunkin'. I samband med namnbytet inledde man testar för att skapa framtidens butik. Man använder bland annat AI.
Stationen förenklar avsevärt för kunder som vill hämta och lämna sina paket. Men tekniken som skapats i en startup-miljö banar väg för fler tjänster än så.
Dagligvarukedjan Carrefour har lanserat ett nytt digitalt koncept för stormarknader. Hög mobilanpassning och en kassalinje mitt i butiken finns bland nyheterna.
Nu öppnar en helt ny plattform för möte mellan den fysiska kunden och den virtuella produkten. Det är i-ShopMall, som Handelstrender berättat om tidigare, som nu slår upp sina portar i Skärholmen Centrum.