Liveshopping, det vill säga livestreamde shopping-event, fortsätter att vara en snackis. Nu har företeelsen dykt upp även i skyltfönstren.
Ett nytt samarbete ska – med verktyg och kompetens – bistå mindre företag att nå yngre generationer via TikTok.
Livestream shopping etablerar sig snabbt som en försäljnings- och marknadsföringskanal att räkna med. Detta enligt en ny studie.
Svenska konsumenter shoppar med mobilen i högsta hugg. Här är upplevelserna man vill att handeln prioriterar, enligt en färsk studie.
En färsk studie visar att ett nytt socialt och streamat shoppingbeteende har växt fram under pandemin.
Kedjans satsning på live video shopping är en del av ett övergripande arbete med att skapa en sömlös shoppingupplevelse.
Bjuder på inspiration, intervjuer, korta kurser – samt möjlighet att köpa produkterna.
Nu kompletterar PickPackPost, en ny typ av paketombud, utbudet med live video shopping.
Kedjan bygger en ny butik komplett med varor och medarbetare – men utan kunder. Detta är anledningen.
Live video shopping är en av de tyngsta trenderna under pandemin. Här är fyra universella strategitips för framgångsrika events.