Odd Molly tar nu efter ett flertal Live Video Shopping-event ett nytt grepp om formatet. Tittaren bjuds in på livestreamat matmingel.
Amazon tar ett steg mot mer upplevelseinriktad shopping.
För första gången bjuder köpcentrumen in sina besökare till en trendande digital upplevelse – live stream shopping.
Livestreaming är en växande trend. Gina Tricot genomför i dag sitt första Live Video Shopping-event.
NA-KD har valt att stötta konstnärer och designers genom att öppna en kanal till miljontals följare. Och kanske framförallt: man betalar kreatörerna för det.
Varumärket har med anledning av Covid‑19 ställt om försäljningen från personliga möten till liveshopping. ”Vår affärsmodell kommer sannolikt att påverkas”.
Intersport vill inspirera och interagera med sin målgrupp. Därför lanserar man nu Liveshopping.
En pågående trend har fått extra fart under coronakrisen. Livestreaming är ett sätt för varumärken att nå ut, för konsumenten medför det sociala fördelar.
I veckan, torsdagen den 16 april, är det premiär för kicks satsning på live stream shopping. Nu är det klart vilka som är värdar i de första eventen.
Livestreaming en allt viktigare del av e-handeln, omsätter nu miljardbelopp. Här presenteras produkterna mer levande än på en statisk produktsida.