Allt handlar inte om låga priser – här är några segment inom retail och food & Beverage med potential att öka.
Lågpriskedjans försäljning under december slog alla tidigare rekord – en tung anledning var lyxsortimentet.
Med restauranger och barer i en unik renoverad historisk miljö bryter RH ny detaljhandelsmark. Det är också startskottet för varumärkets globala expansion.
Champagnebar i källaren och restaurang på takterassen. Butikskedjan erbjuder lyx och integritet på en helt ny nivå – mitt i New York.
Nu har Amazon öppnat en ny exklusiv destination online. Men än så länge är det ”invitation only” som gäller.
Alibaba Group har lanserat en ny plattform riktad till unga konsumenter som vill shoppa lyxprodukter till bra priser.
Försäljningen på flygplatser ökar dramatiskt och efterfrågan på nya retailyta är större än tillgången. Ett europeiskt land finns bland de marknader som spås öka mest.
Kina står för en stor del av tillväxten inom den nya tidens konsumtion. En färsk studie pekar på tre distinkta trender i beteendemönstret.
Den franska varuhuskedjan Galeries Lafayette stärker sin onlinenärvaro. Nu har företaget köpt en e-handel med inriktning på begagnade lyxprodukter.