Vad gör ett varumärke hett? Hur behåller man sin coolhetsfaktor i dagens snabbt föränderliga värld? Här är några avgörande ingredienser.
Stereotyper är inte längre nog. Konsumentens får ständigt nya intressen kan ändra sin smak med några månaders mellanrum. Detta enligt en ny undersökning.
Decathlon byter namn till Nolhtaced. Detta för att markera att man även kan handla omvänt. ”Vi vill sänka tröskeln för second hand och öka köpkraften”.
Victoria's Secret globala kampanj Undefinable ”välkomnar och hyllar kvinnors röster och unika individuella perspektiv”.
URW lanserar mediebyrå. ”Vi hittar nya sätt att skräddarsy möjligheter för varumärken och deras medieköp”, säger Caroline Puechoultres, CCO.
Du har åtta sekunder på dig att fånga uppmärksamheten – nya spelregler växer fram inom den moderna marknadsföringen. Här är fyra tunga trender just nu.
Den nya kundresan är mångfacetterad – såväl kanalval som längd varierar kraftigt. Det visar en ny studie där man förordar agil kommunikation.
Under våren lanserar Åhléns ett nytt kommunikationskoncept – ”För alla dina möjligheter” – som är företagets hyllning till livets alla stunder.
E-handelsföretaget delar med sig av relevant innehåll i tunnelbanan. Budskap och bilder anpassas i realtid efter det lokala värdet.
Personalisering avgörande för digital marknadsföring. Svenskarna vill se budskap kopplade till sina behov. Det visar ett pågående forskningsprojekt.