AI kan bidra till en mer hållbar lönsamhet inom såväl fysisk som digital handel. Här är tre områden att börja med.
Kedjan har lanserat personaliserad prissättning baserad på AI. Man ser redan en rejäl effekt på konvertering och lojalitet.
Kunderna plockar de produkter man vill ha och betalningen sker med automatik.
Amazon har nu öppnat en fullstor butik med Just Walk Out-teknik. De första reaktionerna är mycket positiva.
Med ett vertikalt integrerat nätverk och automation optimerar dagligvarukedjan plock och leveransrutter.
En ny plattform använder sig av artificiell intelligens för att skapa skarpa, träffsäkra prognoser.
Ny teknik ska bistå fordonsansvariga att upprätthålla kontinuitet vid övergången till att köra helt på el.
Coop har tagit fram en digital assistent. Den baseras på AI-teknologi och utvecklas i takt med att den får fler frågor och utmaningar från kunderna.
Varumärket presenterar ett AI-baserat system för framställning av personaliserad kosmetik. Användaren får en anpassad produkt direkt från behållaren.
AI, prediktiv analys och RFID-teknik på butiksnivå. Det är viktiga verktyg för Nike när man vässar sin förmåga att tillgodose kundernas enskilda behov globalt.