Mall of the Metaverse är en fullskalig satsning från köpcentrumaktören. Här ska man erbjuda retail och underhållning.
H&M tar steget in i metaversum. Varumärket låter användaren skapa sina egna plagg i den virtuella världen. Se hur upplevelsen skapades.
Modevarumärket firar ettårigt "Metaversary" med en kollektion som föddes virtuellt. Det är en del av ambitionen att skapa nya fygitala upplevelser.
Den nya rollen innebär ansvar för varumärkets ambitioner och aktiviteter i metaversum samt dess web3-strategi.
”Vi är övertygade om att framtidens apotek handlar om att kunna erbjuda bästa möjliga service till kunder i alla kanaler”.
Det är inte längre en fråga om detaljhandeln ska kliva in metaversum, det är en fråga om hur. Konsumenten är mycket intresserad – och virtuellt aktiv.
Meta, som äger bland annat Facebook, öppnar sin första fysiska butik. Här är man på jakt efter avgörande insikter som ska bidra till utvecklingen.