En ny studie kartlägger svenska konsumenters betalningar. En majoritet föredrar självbetjäning och utcheckning på egen hand.
Butiken blir allt viktigare i konsumentens vardag. Det visar en ny rapport som också tyder på att BORIS vinner mark.
Ett sätt för Jula att snabbt komma i gång och samla insikter. man siktar även på att prova tjänsten i varuhusen.
Fler svenska konsumenter föredrar att använda mobiltelefon än dator när det är dags att e-handla. Här är siffrorna som bekräftar det.
Konsumenterna använder i allt högre grad sin mobil i fysiska butiker. Beteendet leder till dubbelriktade insikter.
Svenskarna surfar mer än gärna när de befinner sig i butik, men en färsk undersökning tyder på problem med täckning i lokalerna.
Framtidens vinnare jagar friktion – inte minst i mobilen. Här är de viktigaste faktorerna för ett smidigt köp.
Mobilen blir en allt viktigare del av handeln. En ny studie visar dock att säkerheten ofta får stå tillbaka när företagen är ivriga att sjösätta sina lösningar.
Mobillösningar är bästa sättet att skapa en snabbare shoppingupplevelse, enligt kunderna. Tre av fyra säger sig också vilja ha individanpassade upplevelser.