Den fysiska butiken står stark hos konsumenten i Sverige – om man erbjuder en sömlös upplevelse. Det visar en ny studie.
En ny undersökning visar att unga dominerar när det gäller användning av mobil betalning.
När konsumenten shoppar via mobilen söker man personaliserade och unika upplevelser kopplade till individen. Det visar en ny studie.
En ny studie visar att svenska konsumenter är tveksamma till att dela med sig av data via appar.
I en ny studie konstaterar man att det är hög tid att gå från reaktiva strategier till ett proaktivt agerande.
Hållbarhet flyttas från marknadsinitiativ till företagets kärna. Kedjor agerar som startups. AI suddar ut gränser. Framtidens detaljhandel blir synlig i dessa tio trender inom modevärlden 2018.
Oavsett om du jobbar för ett globalt varumärke eller driver en liten butik med lokal kundkrets – mobilen blir en allt viktigare del i kundens köpprocess. Här är fem avtryck mobilen gör inom detaljhandeln just nu.
Konsumenterna överger mobilen när de ska e-handla. Varannan svensk brukar byta mellan olika enheter när de e-handlar och de främsta orsakerna är enklare navigering samt säkrare och enklare betalning. Detta enligt en färsk undersökning.