Kundupplevelsen har utvecklats med hjälp av algoritmer och data. Amazon har nu öppnat sin första fysiska modebutik.
Varumärket Eton vill överträffa kundernas förväntningar i ett nytt hållbart butikskoncept. Man testar även en ny strategi för visual merchandising.
Den spanska kedjan Zara har öppnat ett nytt teknikladdat flaggskepp. Ytorna har anpassats efter den nya fygitala handeln.
Först ut på den nya paradgatan i den nya destinationen blir spanska modekedjan Zara. Området öppnar i september 2022.
Amazon erbjuder personalisering, bekvämlighet och rekommendationer baserade på AI. ”Det bästa av digital och fysisk handel”.
I mitten av december öppnar Samsoe Samsoe en ny flaggskeppsbutik i shoppingdistriktet.
Lågprisinriktade Primark ökar sin etableringstakt. Samtidigt ska man nu implementera en strategi för ökad hållbarhet som innebär ett nytt sätt att göra affärer.
Kunder i fysiska modebutiker vill ha mer integration mellan online och offline. Den här artikeln handlar om vad man efterfrågar mest i butik.
Svenska varumärket Amendi vill skapa en transparent dialog med kunderna. Man vill dessutom punktera begreppet hållbarhet.
”Den svenska butikshandeln genomgår en strukturomvandling”, konstaterar Monica Bruvik, Senior Retail Analyst på HUI Research.