Brittiska Missguided var från början ett renodlat onlinevarumärke. Nu ska man sälja sina produkter i 100 av lågpriskedjans butiker.
Shein har utvecklats till en digital moderaket. En av de största anledningarna är det användargenererade materialet.
Monki släpper en ny app som ska stärka varumärkets position i målgruppen – och öka interaktionen.
Nu ökar man takten i sin globala expansion, bland annat i Sverige.
Bakom samarbetet finns ett nytt tekniskt ekosystem och ett strategiskt beslut att komplettera utbudet.
Linda Olsson har utsetts till global marknadsdirektör på Lindex och medlem i koncernledningen.
E-handlaren ett av få exempel på företag som man anser representerar en stor bredd av svenska befolkningen i sin kommunikation.
Afounds marknadsplats finns nu även i Tyskland och Österrike. Ambitionen bakom satsningen är att skapa en mer cirkulär och hållbar modebransch.
NA-KD har valt att stötta konstnärer och designers genom att öppna en kanal till miljontals följare. Och kanske framförallt: man betalar kreatörerna för det.
Grandpa lanserar en egenproducerad klädlinje. En av anledningarna bakom satsningen är att man vill ha fullständig kontroll på hur plaggen tillverkas.