Man kallar det Real Time Retail. Inom fem år kommer två av tre butiker automatiskt identifiera sina kunder i samma ögonblick som de stiger in i butiken. Detta öppnar möjligheter att göra kundupplevelsen mer relevant – i realtid.
"Vår drive-thru hjälper oss i vår strävan ytterligare förenkla vardagen för våra kunder". Så här fungerar den.
Det växer fram en ny logik. Konsumenternas nya krav förändrar morgondagens detaljhandel – redan i dag. Här är sju områden som påverkas av förändringarna redan under 2015
McDonald’s har nu testat beacons med framgång. Resultatet visar att tekniken numera även handlar om tvåvägskommunikation.
JDA Software Group och Centiro ingår ett globalt samarbetsavtal.
I höst öppnar RoyalDesign.se en multikanalbutik i Nacka Forum. Det blir kedjans tredje butik i Stockholm.
Analytiker menar nu att varumärken med fysiska butiker har en stor konkurrensfördel i kampen om onlinekunderna. Det är butiksnätet som är nyckeln till den framtida framgången.