Nu lanserar svenska kedjan egenproducerad musik. Här är producenten och artisten man valt att samarbeta med.
Livsstilskedjan har prisats för sitt kreativa sätt att använda musik för att driva verksamheten framåt.
Med en ny festival vill köpcentrumet bidra till att befästa staden som den främsta musikdestinationen i Sverige.
”Framtidens butik handlar om så mycket mer än bara själva produkterna i sig”. Konceptet erbjuder upplevelser och ett sortiment som varieras.
Erbjuder kunderna exklusiva produkter och innovativa upplevelser på plats i butikerna.
Ett nytt koncept kombinerar gaming, musik och content creation. Blir Europas största e-sport- och gaming-arena.
Att musik påverkar stämningar och humör är vi nog alla medvetna om. Nu står det klart att det även påverkar vad vi beställer exempelvis på en restaurang eller köper i en butik.
Kedjan erbjöd en ljudsatt shoppingupplevelse i sitt flaggskepp. Efter att ha beskrivit sitt humör och vad man letade efter strömmade anpassade spellistor i kundernas lurar.
POP UP. I dag rullar Stones in på Selfridges i London. För att uppmärksamma bandets turné No Filter har det klassiska varuhuset byggt om The Corner Shop till en specialavdelning i rockens tecken.
En kombination och överensstämmelse mellan doft, musik och vackra miljöer leder till att kunderna spenderar mer tid i butiken.