Snabbhet och tillgänglighet driver på m-handeln och silversurfarna tar för sig allt mer. Det är några av resultaten i en ny kartläggning av e-handeln i Sverige.
Ambitionen är att uppmärksamma framgångsrikt arbete med SEO inom näthandeln. Det nyinstiftade priset har listat de 100 mest synliga e-butikerna. Här är hela listan på nominerade.
Kundupplevelsen online handlar mycket om snabbhet, effektivitet och bekvämlighet. Områden där artificiell intelligens kommer göra stor skillnad framöver. Här är fem trender som utvecklar e-handeln.
Rapporten E-handeln i Norden kartlägger 2018 års e-handel i Norden i siffror. Totalt handlade nordborna för drygt 230 miljarder kronor under 2018, svenskarna stod för nästan 93 miljarder.
En studie kartlägger hur millennials och generation Z shoppar. Den visar de största drivkrafterna bakom köpen, inställningen till fysiska butiker och vilka tekniska lösningar man efterfrågar.
Det nystartade svensk-schweiziska smyckesföretaget Montluc grundades 2016. Man har som idé att sälja diamantsmycken av allra högsta kvalitet direkt till konsument över nätet.
Under årets nio första månader ökade Coops försäljning av mat på nätet med 58 procent. En av förklaringarna är den nya tjänsten Smartkassen som snabbt blivit större än den traditionella matkassen.
E-handeln i USA omsatte 1–24 november 8,5 procent mer än motsvarande period 2014. Det visar en ny rapport från Adobe.
E-handelsföretaget Zalando har lanserat en ny tjänst för returer – med preciserad upphämtning.
E-handeln växer så att det knakar, inte minst i Sverige. Jonas Ogvall, VD på Svensk Digital Handel, ger här sin syn på näthandelns utmaningar i en ständigt föränderlig detaljhandelsvärld.