En färsk undersökning visar på haltande e-handel med bristande funktionalitet. Sex av tio överger köp på grund av dålig upplevelse. Här är orsakerna.
Självutcheckning finns bland de teknikinslag kunderna helst vill använda i fysisk butik. Det visar en ny undersökning.
Bättre navigering med ny teknik. Ingka Centres inleder ett samarbete som syftar till att erbjuda en upplevelse baserad på augmented reality i köpcentrumet.
Google har lanserat en ny tjänst för navigering i inomhusmiljöer, bland annat i köpcentrum.
De digitala och mobilanpassade lösningarna gör detta till en uppkopplad butik med snabbare flöden.
Inköpslista, produktinformation, karta över butiken, personliga erbjudanden och självskanning. Kedjans nya app ska ge en mer friktionsfri upplevelse.
Kedjan grundades redan för 40 år sedan. Med ett nytt butikskoncept lyfter man nu upplevelsen och underlättar för kunden. "Det är kombinationen av ny teknik och butiksteamet som skapar den verkliga kraften".
Ska göra kundens inköpsrunda i den fysiska butiken både snabbare och roligare.
Nu ska det bli lättare att navigera i gigantiskt stora Mall of America. Via ett system för positionering inomhus från svenska Senion kan kunderna snabbare hitta rätt i anläggningen.
Det svenska teknikbolaget ska hjälpa besökarna att hitta bättre i Dubai Mall. Upplevelsen på de totalt 1,2 miljoner kvadratmetrarna ska nu personaliseras – för 80 miljoner årliga besökare – via tekniken.