AI i allmänhet och ChatGPT i synnerhet är stora snackisar. Den digitala kundkontakten utvecklas snabbt – här är 15 intressanta trender just nu.
[Strategier] Canada Goose siktar på att 80 procent av företagets omsättning ska genereras av försäljning direkt till konsument. Så här ska det gå till.
Kedjan investerar i större och bättre, sömlösa butiker. Detta efter att en första fas visat sig påverka försäljningen mycket positivt.
”Vi ser ett ökande behov hos våra kunder att kunna handla livsmedel av hög kvalitet på tider och platser som passar olika livsstilar”.
Kedjan öppnade nyligen ett fysiskt ”digital first”-koncept. Nu satsar men på en virtuell butik där hundratals medarbetare bidrar med experthjälp och demos.
Cerveras nya butik blir den första att presentera varumärkets uppdaterade koncept. Den fygitala upplevelsen är en viktig del av strategin.
Primark testar en tjänst för click & collect. Man vill stärka den fysiska butikens ställning, men det finns ytterligare en ambition med satsningen.
Verksamheter säkras nu för framtidens digitala detaljhandel – i samtliga kanaler. Fyra ingredienser gör företaget digitalt snabbfotade och sömlösa.
Dashl har öppnat en fristående butik där man erbjuder behandlingar i kombination med en konceptbutik – samt en väg in företagets digitala värld.
Den nya kundresan är mångfacetterad – såväl kanalval som längd varierar kraftigt. Det visar en ny studie där man förordar agil kommunikation.