Kunden möts av lösningar för sömlös omnikanal samt av ny teknik som gör upplevelsen enklare och säkrare.
Den danska kedjan Søstrene Grene öppnar e-handel. Det är en del av företagets pågående digitalisering.
Den fysiska handeln måste göra akuta förändringar för att möta konsumentens nya behov. Här är några av de viktigaste.
Vi har listat de buzzwords som i våra ögon har präglat detaljhandeln – och kommer göra det även kommande år.
Med hjälp av en omvänd kundanpassning och ny teknik har man blivit Kinas största retailer.
Skapar en mix av fysiska butiker och fulfillment centers för onlineverksamheten. Här är de konkreta lösningarna man testar.
Modekoncernen lämnar köpcentrumen, men ser den fysiska butiken som fortsatt viktig för att rekrytera omnikunder.
”Systembolagets goda service ska vara en del av kundupplevelsen både i de fysiska butikerna och online”.
Fastighetsbolaget har en ny strategi för sina hyresavtal med kortare avtalstider. Man anpassar dem även för att även passa butikens nya roll.
Nike sätter den lokala communityn, dess idrottare och ny teknik i fokus i sitt senaste butikskoncept. Man vill förmedla stadens energi och aktiviteter.