I maj öppnade Blankdays sin första pop up-butik i New York. Sedan dess har man fått svaret man hoppades på; strategin för online-to-offline fungerar.
Hudvårdsmärket lanserar nu en ny digital lösning för sin fysiska butik. Systemet förser kunderna med information och digital inspiration.
Att utropa butiksdöd och prata om e-handeln som ett hot är för enkelt. Framtidens handel ställer helt nya krav på fastighetsägare och arkitekter. Det menar Jonas Ericsson, själv arkitekt.
Nu förbereder Jysk Sverige för öppnandet av sin första XL-butik med plats för varor som tidigare bara funnits online.
Den digitala klasskampen blir allt tydligare, stadskärnan gör comeback och online-to-offline lyfter upplevelserna i butik. Här är de 10 tyngsta trenderna 2019.
Nya förutsättningar sätter gamla affärsmodeller ur spel. Julie Villet, utvecklingsansvarig på Unibail-Rodamco-Westfield, beskriver framtidens köpcentrum.
Integrerar e-handel i den fysiska miljön genom nytt service- och paketombudskoncept.
Verksamheten bygger på tre tunga trender – bekvämlighet, lokalt och ekologiskt. Nu utökar e-handlaren dessutom verksamheten med fysiska dagligvarubutiker.
Streetinriktade Caliroots har öppnat en ny butik på . Här knyter man samman digitalt och fysiskt – dessutom introducerar man ett "öppet lager".