Online till offline – från fönstershoppare online till betalande kund i den fysiska butiken. En ny startup lanserar teknik som gör det möjligt att locka de digitala konsumenterna till den fysiska butiken.
I går skrev vi om att e-handeln är en större miljöbov än den fysiska handeln. Nu kommer nya rapporter om att digitala marknadsplatser gör klimatnytta.
Genom ett nytt samarbete mellan XL-Bygg och Bygghemma.se har nu XLhemma.se bildats. Tillsammans erbjuder man över 150 000 produkter via sin e-handel.
Det Berlinbaserade modeföretaget Lesara satsar nu på en kraftig tillväxt på den skandinaviska marknaden. Grundaren Roman Kirsch tror att snabbhet, pris och kvalitet är avgörande för den som vill bli morgondagens vinnare
E-handelsföretaget Zalando har lanserat en ny tjänst för returer – med preciserad upphämtning.
Under våren 2015 har LensWay bjudit in avgångselever från Berghs till ett samarbete kring hur emotionella värden kan användas för att stärka LensWays varumärke.
Wayfair skapar nu i samarbete med YouTube-kanalen Kin Community en serie om inredning som är klickbar, och därmed också shoppingbar.