Under maj öppnar Synsam hos Stockmanns i Finland. Den första öppningen sker i ett av landets största försäljningsställen.
Mister Spex benämner sig som en ”digitalt driven omnichannel-optiker”. Varumärket utökar nu sitt fysiska butiksnätverk.
Synoptik öppnar butik nummer 145. VD Roland Olsson menar att mötet med kunden är navet i företagets erbjudande.
Synoptik ser fortsatt den fysiska butiken som överlägsen för att bygga relation med sina kunder.
”Vi ska välkomna våra kunder till en både snygg och trygg butik”, säger Mohammed Haddad som driver optikbutik i Ängelholm.
Den nya butiken är 96 kvadratmeter stor och blir varumärkets första satsning i ett köpcentrum.
Snart öppnar Synsam Group Nordens första renodlade recycling- och outletbutik för glasögon och solglasögon.
Som ett led i Synsam hållbarhetsagenda flyttar bolaget sin produktion från Asien till Sverige.
Synsam Group har rekryterat Torhild Barlaup till den nya koncernrollen som Head of Operational Excellence och Sales Coaching.
Nividas har öppnat en shop-in-shop inne i konceptbutiken som erbjuder en inspirerande shoppingupplevelse. Här får kunden en möjlighet att köpa nya glasögon under sitt besök i mode- och inredningsbutiken.