Grundidén: låga priser tack vare en ny teknik och ett nytt arbetssätt. Nu öppnar varumärket ytterligare en butik.
Mister Spex benämner sig som en ”digitalt driven omnichannel-optiker”. Varumärket utökar nu sitt fysiska butiksnätverk.
Synoptik öppnar butik nummer 145. VD Roland Olsson menar att mötet med kunden är navet i företagets erbjudande.
Undersökningarna görs av datoriserade system. Kunden får ett flöde i mobilen med ett stort urval bågar.
Ett svenskt varumärke öppnar under våren en ny flaggskeppsbutik i Bibliotekstan. Här vill man erbjuda kunden variation anpassat till humör och tillfälle.
Synoptik är finalist i Retail Awards, Årets arbetsgivare. "Vi har under en längre period satsat mycket på kompetensutveckling", säger Helena Lundenfelt, HR-chef på Synoptik.
Synoptik förvärvar Domus Optik i Värmland och förstärker tack vare förvärvet närvaron i regionen.
Synoptik förvärvar Contacta Eye Wear och blir därmed Sveriges näst största optikkedja med 118 helägda butiker.
Under våren 2015 har LensWay bjudit in avgångselever från Berghs till ett samarbete kring hur emotionella värden kan användas för att stärka LensWays varumärke.
Optikkedjan Synsam öppnar sin första butik i Stokholmsförorten Jakobsberg.