En ny form av retail växer fram. Butiken får en ny roll som plats för upplevelser och möten. Det ställer också nya krav på personalen – som ska rädda butiken.
Ellos nya kampanj uppmuntrar till ett aktivt liv. Kampanjen är gjord med hjälp av företagets egna medarbetare.
När medarbetarna på Jysk fick åka på spa kallades ett gäng vikarier in. Ledningsgruppen mötte kunder, skötte kassan och tog emot nya varor.
Att sämst presterande och mest missnöjda slutar är föga överraskande. Men de största talangerna är lika benägna att säga upp sig. Så här undviker du det.
Mer än hälften av svenska talanger inom digitalisering kan tänka sig att byta jobb ifall deras kompetens riskerar att stagnera. Det visar en ny rapport kring digitaliseringens effekter.
Personalen har blivit bättre på att ta kontakt och prata med kunderna om deras behov. Men man har trots detta inte lyckats sälja mer i slutändan. Det visar en ny mystery shopper-undersökning.
Personalen är nyckeln. Bästa botemedel mot butiksdöden är att skapa bättre upplevelser i butiken. En undersökning kartlägger hur handlarna själva tänker agera för att rädda den fysiska handeln i framtiden.
Professorn har sin uppfattning klar: Butikerna borde inte oroa sig så mycket för minskad trafik. Se till att locka rätt kunder och skapa berikande upplevelser. Nyckeln ligger i personalens beteende, menar han.
Flexibla tider och lön är viktigt när jobbsökande letar efter arbetsgivare. Men också friheten att kunna ha på sig vad man vill. Det visar en ny undersökning.
Jakten på de bästa talangerna är i full gång. Morgondagens vinnare i detaljhandeln är de som lyckas attrahera rätt människor att anställa, det är allt fler överens om. I den bemärkelsen ligger H&M väldigt bra till, det visar en ny undersökning. Företaget är topp tio bland arbetsgivare i modevärlden.