Konsumenten har höga tech-förväntningar på framtidens shopping. AI blir en naturlig del av upplevelsen enligt ny studie.
Shopping sker inte isolerat 2030, utan snarare var som helst och med anslutna ekosystem som drivs av ny teknik. Det visar en ny studie.
Prada Group erbjuder en personaliserad upplevelse i realtid, såväl online som i butik. Det bottnar i en passion för innovation och fokus på kundupplevelsen.
AI i allmänhet och ChatGPT i synnerhet är stora snackisar. Den digitala kundkontakten utvecklas snabbt – här är 15 intressanta trender just nu.
Stereotyper är inte längre nog. Konsumentens får ständigt nya intressen kan ändra sin smak med några månaders mellanrum. Detta enligt en ny undersökning.
Med AI-teknik vill det man byta ut traditonella storlekar och i stället använda ”Size You". Det har lett till minskade returkostnader på upp mot 20 procent.
När konsumenten shoppar via mobilen söker man personaliserade och unika upplevelser kopplade till individen. Det visar en ny studie.
Bilden av framtidens retail växer fram – präglad av en mer agil och resurssnål detaljhandel centrerad kring individ och samhälle. Här är fem tunga trender.
Via printade paneler kan Samsungs kunder skapa en unik design med sina egna originalkonstverk eller favoritfoton.
En ny studie visar att brister i det digitala förtroendet skrämmer bort kunder. Men det finns konkreta faktorer som kan stärka varumärkets position.