För att starka köpupplevelsen lanserar kedjan sin första pick-up box. Ambitionen är att öka flexibilitet och tillgänglighet.
De senaste åren har påskyndat digitaliseringen av konsumenternas shoppingrundor. Nio av tio inleder sin shopping online vilket är en markant ökning sedan 2018. En ny studie har kartlagt den moderna omnikanalupplevelsen.
Kedjan ska öppna en ny restaurang som är ”digital-only”. Här är det upphämtning och hemleveranser som gäller till hundra procent.
Coop Butiker & Stormarknader inleder nu ett pilotprojekt kring externa Hämtaskåp.
Amazon har återigen utvecklat alternativen för leveranser. Nu har man lanserat pickup av dagligvaror inom en timme från lagd order.
Efter pandemin krävs samverkan för att dagligvaror på nätet ska fortsätta att lyfta. En ny studie pekar på att fysiska butiker är avgörande för lönsamheten.
Amerikanska hemelektronikkedjan Best Buy meddelar att man från och med i dag ställer om sin verksamhet i butikerna till att bara omfatta upphämtning, så kallad curbside pickup.
Nu vill kedjan utveckla erbjudandet och göra det ännu enklare att e-handela. Man kompletterar därför med en Drive In-lösning i alla varuhus.
Efter ett tufft år avslutade kedjan med ett starkt kvartal. Samtidigt introducerades ett nytt koncept för upphämtning i och vid butik.
Här öppnar Starbucks sin första Pickup Store i USA. Läge för studiebesök i samband med NRF Retail's Big Show.