Företaget har medverkat till att 30,5 miljoner plastförpackningar har ersatts i svenska butiker. ”Vår hållbarhetsstrategi levererar miljöförändringar”.
Resor och socialt ansvar kombineras i fysiskt koncept. Samsonite ser det som en avsiktsförklaring.
Kedjan utökar – efter ett lyckat test – sin satsning på förpackningsfritt till att omfatta 25 butiker.
Plasten i kedjans pastaförpackningar byts ut till papper. En enskild åtgärd som förväntas ”spara” 300 ton plast.
Picadeli byter plast mot papper. ”Med tanke på att vi säljer nästan 50 miljoner sallader årligen så har vi ett stort ansvar”.
Varumärket har skapat en 3D-utskriven butik i återvunnen plast. Ambitionen är att provocera fram en verklig förändring – och att skona miljön.
Kedjan sparar miljoner plastenheter med förpackningsfri utlämning av click & collect.
Ibland är det de små lösningarna som kan göra stor skillnad. Under oktober introducerar Coca-Cola en ny klimatsmart design.
Med en 3D-utskrivande ABB-robot, nyskapande material och innovativa produkter skapas här framtidens butik. Fokus är satt på hållbarhet.