”Samarbetet gör att kunderna kan spara tid eftersom de hittar både matprodukter och sportutrustning på ett och samma ställe”.
Ett växande intresse för hälsa gör man för första gången inkluderar en separat Bio-butik inne i stormarknaden.
Butiken är 3 700 kvadratmeter stor och sträcker sig över två våningsplan.
Platsen har en historisk koppling till handel. Det nya köpcentrumet som skapats är en integrerad del av stadsbilden och det är präglat av den lokala kulturen. Följ med in i Forum Gdansk.
Det experimenteras friskt med automation, AI och självbetjäning inom servicehandeln.
Via Outlets har offentliggjort en större satsning på renovering och utbyggnad av sin verksamhet. Satsningen omfattar tre anläggningar varav en är svensk.
Mixar e-handelns bekvämlighet med den fysiska handelns "instant gratification".
Det nya köpcentrumet skapar nytt liv i den gamla stadskärnan. Här finns promenadstråk utmed kanalen, inbjudande restaurangträdgårdar, planteringar och vatten som skapar ett unikt ekosystem.
Dagligvarukedjan Carrefour har lanserat ett nytt digitalt koncept för stormarknader. Hög mobilanpassning och en kassalinje mitt i butiken finns bland nyheterna.
Newbie, KappAhls baby- och barnkollektionen i hållbara material, fortsätter att växa med butiker i Polen och Storbritannien. Även e-handel lanseras, till att börja med i Storbritannien.