I dagligvarukedjans butik betalar kunderna för de mest behövda varorna – utan att få något med sig. I stället skänks produkterna till välgörenhet.
Som ett hållbart komplement under Black Week har flera bolag gått samman och startat Green Week. Fokus ligger på återanvändning i stället för konsumtion.
”Det känns fantastiskt roligt att få möjlighet att träffa våra kunder fysiskt, i butik. Det har vi inte gjort tidigare”, säger Annica Rantala, VD på Stronger.
Med en pop up i form av ”Holiday Market” adderar varumärket upplevelser, ljus och färg till det klassiska shoppingområdet.
En ny konceptbutik ska visa konsumenterna hur man kan frysa in mat som annars går till spillo. Här hittar man inte de förväntade varorna.
Det svenska träningsvarumärket Aim’n öppnar en tillfällig butik i Stockholm. Företaget ser det som ett viktigt steg i den övergripande missionen.
Det svenska möbelföretaget Rowico Home öppnar flera pop up-showrooms – ett av dem i samarbete med en influencer
Butiken del av Lindex arbete med att utforska nya cirkulära affärsmodeller för att förlänga livslängden på produkterna.
Sustainable pop-up öppnar i Mood Stockholm, en satsning som samlar sju hållbara varumärken inom mode, hemtextil, klädvård och smycken.
Prada följer upp satsningen från i höstas med en ny pop-up. Under våren spinner varumärket vidare på nya teman från naturen.