Reitan Convenience ökar takten för hållbarhetsarbetet ytterligare – siktar på att ha ett fullt hållbart sortiment i företagets alla butiker till 2030.
Butiken del av Lindex arbete med att utforska nya cirkulära affärsmodeller för att förlänga livslängden på produkterna.
”Det är ett för oss naturligt steg mot fler cirkulära affärsmodeller”, säger Margareta Törnblad, chef Strategisk tjänsteutveckling på NetOnNet.
För andra året i rad rankas man som Sveriges mest innovativa företag. ”De har lyckats anpassa sig efter förändringar på marknaden”.
Vi går från "Selling what we make" till "Making what we sell". Det sa Marc Rosen, chef för direct-to-consumer på Levi's, under World Retail Congress.
Ikea presenterar en ovanlig kollektion för barn lagom till julhandeln. Produkterna är ritade av väldigt unga formgivare, nämligen barnen själva.
City Gross satsar på ett nytt svenskutvecklat alternativ till traditionella grillråvaror i form av en holländsk råvara som förädlats i Västergötland och som bygger på bönor.