H&M Home lanserar sin höstkollektion med hjälp av ett hemma hos-reportage. Ansiktet utåt är den brittiska modellen och skådespelaren Poppy Delevingne.
En studie visar att kostnaden för att ny trafik minskar, kommunikation utanför hemmet ger mest effekt. Studien visar också att tiderna för besöken ändras.
Rachel Stenudd har tillträtt som ny Head of Agency på sportkedjan Stadium. Rachel kommer närmast från en liknande position på Oriflame.
Sabina Ddumba lyfter fram höstens nyheter hos Scorett i en stor kampanj. Varumärket vill skildra storyn bakom Sveriges souldrottning och hennes intresse för skor.
KAMPANJER. I år firar Lidl 15 år i Sverige. Kedjan har i dag bäst omsättningsutveckling i branschen och siktar på att ta ytterligare marknadsandelar. Bland annat genom det nya kommunikationskonceptet, ”Allt annat är olidligt”.
Varumärket Tommy Hilfiger, som ägs av PVH Corp., har inlett ett samarbete med Alex Pall och Andrew (Drew) Taggart. Mer kända som The Chainsmokers.
Ica introducerar en ny karaktär i sin reklamsåpa. Vecka 37 får Ebba anställning i butiken. Hon spelas av Karolina Wedin.
Alla vill klä sig som Beckham. Det är temat i H&M:s nya reklamfilm med stjärnan i huvudrollen.
Är det okej för en lanthandlare att göra reklam för en närproducerad folköl på sin Facebooksida? ja, säger Växjö kommun.