Kedjan vill stärka kundupplevelsen och sin expertroll. Med stöd av AI vi siktar man på att bli mer guidande och problemlösande för sina kunder.
Amazon erbjuder personalisering, bekvämlighet och rekommendationer baserade på AI. ”Det bästa av digital och fysisk handel”.
AI kan bidra till en mer hållbar lönsamhet inom såväl fysisk som digital handel. Här är tre områden att börja med.
Coop väljer som flera andra att lansera digitala kvitton – men adderar en intressant dimension i satsningen.
Kundupplevelsen online handlar mycket om snabbhet, effektivitet och bekvämlighet. Områden där artificiell intelligens kommer göra stor skillnad framöver. Här är fem trender som utvecklar e-handeln.
Vi är på väg in i värld av hyperpersonalisering och artificiell intelligens. Men redan nu finns konkreta åtgärder som kan göra den digitala kundupplevelsen bättre. Här är sju (begripliga) sådana.
Smarta speglar, RFID-teknik och rekommendationer för hela outfits. Den här modebutiken skapar bättre kundupplevelser med artificiell intelligens. Snart finns den även i en mobilversion.
Intresset för ny teknik och obemannade automatiska butiker är stort. Men faktum kvarstår: konsumenterna vill ha mänsklig kontakt när de shoppar. Det visar en ny undersökning.
Sephora har lanserat en onlineplattform där kunderna hittar inspiration, kan ställa frågor och få rekommendationer. Det presenteras i en realtidsmiljö med många sociala inslag.