Under helgen är det premiär för Urban Delis pop up-butik hos Hemköp. Urban Deli har dessutom utökat sin satsning på e-handel för att möta coronakrisen.
7-Eleven och Niklas Ekstedt inleder ett lokalt samarbete för att säkerställa att kvarterets kunder kan fortsätta äta god mat, trots coronavirusets påverkan.
Picadeli öppnar sin första restaurang. ”Vi tänker fortsätta utmana definitionen av fast food, säger Kristoffer Sunér”, Head of Food Developement.
I en ny rapport har man grävt djupare i ökningen av food & beverage och vad det betyder för kundupplevelsen i köpcentrumen.
I slutet av april öppnar Feira i Östermalmshallen i Stockholm. Konceptet hämtar inspiration från den vilda Atlantkusten. Köksmästare är kocken Andreas Printz.
Olav Thon Gruppen öppnar ett eventcenter som ska tillföra regionen en destination för nöje – och stärka den befintliga handeln. Här är tankarna bakom satsningen.
Den 24 februari kliver göteborgskan Helena Ahldén in på Harrys huvudkontor på Östra Larmgatan som nytillträdd VD.
Inspirationen kommer från en svunnen tid då man gärna gjorde en road trip. Tester pågår och efter finjusteringar ska det nya konceptet lanseras på bred front.
Ett nytt butikskoncept, som riktar sig till karriärister, siktar på att bli kundens tredje plats i tillvaron – efter hemmet och kontoret. Baren håller världsklass.
Food & Beverage ökar, men kundens förväntningar förändras. Ett agilt arbetssätt och värderingsbaserat utbud lyfter destinationen enligt en ny rapport.