Olav Thon Gruppen öppnar ett eventcenter som ska tillföra regionen en destination för nöje – och stärka den befintliga handeln. Här är tankarna bakom satsningen.
Den 24 februari kliver göteborgskan Helena Ahldén in på Harrys huvudkontor på Östra Larmgatan som nytillträdd VD.
Inspirationen kommer från en svunnen tid då man gärna gjorde en road trip. Tester pågår och efter finjusteringar ska det nya konceptet lanseras på bred front.
Ett nytt butikskoncept, som riktar sig till karriärister, siktar på att bli kundens tredje plats i tillvaron – efter hemmet och kontoret. Baren håller världsklass.
Food & Beverage ökar, men kundens förväntningar förändras. Ett agilt arbetssätt och värderingsbaserat utbud lyfter destinationen enligt en ny rapport.
Nu presenterar NK i Stockholm sin nya satsning inom food & beverage. Det är grundarna av en hyllad restaurang och bar som ligger bakom konceptet.
Den amerikanska kedjan har lanserat ett nytt koncept som andas kaffestuga. Det är ett till ytan sett litet format som är till för att serva kunder i farten.
I dag öppnar kedjan en ny restaurang. Det är startskottet för en större expansionsresa, man lanserar även en lösning som minskar matsvinnet markant.
Den 1 oktober tillträder Joachim Knudsen som VD för McDonald’s i Sverige. Han kommer närmast från en position som VD för McDonald’s i Danmark.
Malmø Falafel skapar nya smaker med inspiration från Skåne och mellanöstern. Bakom konceptet står Jason ”Timbuktu” Diakité, Fatima Dalí och Jimmy Dalí.