
#returer


Butiken stärker sin ställning
Butiken blir allt viktigare i konsumentens vardag. Det visar en ny rapport som också tyder på att BORIS vinner mark.

Detta förväntar sig kunden 2024
Branschen vill se lösningar som säkrar butikernas prestation – men konsumenten vill se andra förändringar.

Världsmästare i omnichannel
En global studie har kartlagt omniupplevelsen i detaljhandeln. Världsmästarna skiljer sig markant från resten i en rad kategorier.

En andra chans i Amazons pop up
Amazon har öppnat hållbar pop up-butik där man ger varorna en andra chans.

Dubbla effekter med returavgifter
I en ny undersökning benämner man företeelsen med returavgifter som ett tveeggat svärd, med både för- och nackdelar. Detta är anledningarna.

Den sömlösa fysiska butiken står stark
Den fysiska butiken står stark hos konsumenten i Sverige – om man erbjuder en sömlös upplevelse. Det visar en ny studie.

Virtuellt provrum ska hjälpa e-kunderna
Storleksråd minskar andelen returer avsevärt. Nu lanserar Zalando ett virtuellt provrum som ska hjälpa kunden hitta rätt i sortimentet.

Skapa lojalitet och förtroende med returen
Kunderna skräms av införda returavgifter. Rätt hanterat kan dock returen skapa såväl lojalitet som förtroende. Detta enligt en nyligen genomförd studie.

PostNord inför returer via paketboxar
Från och med i dag, den 17:e april, kan PostNords kunder returnera sina e-handlade paket via paketboxar.