Branschen vill se lösningar som säkrar butikernas prestation – men konsumenten vill se andra förändringar.
Kunderna skräms av införda returavgifter. Rätt hanterat kan dock returen skapa såväl lojalitet som förtroende. Detta enligt en nyligen genomförd studie.
Sedan en tid har Amazon börjat varna sina kunder för varor som ofta returneras.
Kedjan växlar nu upp satsningen på curbside pickup med nya tjänster. Ambitionen är att använda sina fysiska butiker som lokala hubbar för fulfillment.
Snart öppnar Stockholm citys ”snabbaste pantmottagning”.
Med hjälp av mobilen pressar nu kedjan tiden för att returnera en vara till 35 sekunder. Till en början gäller det varor köpta online, men i början av året ska även varor köpta i butik inkluderas.
Frustration i soffan! Haltande click & collect, sena leveranser och krångliga returrutiner får kunden att välja en anna butik. Och hela 33 procent menar att e-problem hanteras dåligt. Det visar en färsk undersökning.
För stora shorts och golvspeglar i miniformat. Efter fem miljoner misslyckade e-handelsupplevelser införs nu fri retur för att få fart på tillväxten i onlinehandeln.
Nu ökar rättigheterna för konsumenter som väljer att handla online i Kina. Bland annat gäller det returerna.
Icas kunder skänkte under förra året 7 091 244 kronor till svenska Röda Korset.