Självutcheckning har positiv inverkan på butikens varumärke – om den används rätt. Här är fyra faktorer för en framgångsrik implementering.
Framtidens butik som social mötesplats. H&M integrerar det digitala erbjudandet med en fysisk shoppingupplevelse.
H&M har öppnat ett nytt koncept som representerar varumärkets ambitioner och riktning. Här testas en rad nya inslag.
Drop shipping, maskininlärning, blockchain och disruptiv handel. Trender och termer kommer och går, men här är 50 buzzwords inom retail du absolut bör ha koll på just nu.
Nike vill skapa en brygga mellan digital och fysisk handel. Här är nyheterna i varumärkes senaste och digitalt laddade butikskoncept.
Med hjälp av ny teknik vill Decathlon minimera det manuella arbetet för att i stället kunna fokusera på att hjälpa kunderna.
Zaras ägare Inditex investerar miljardbelopp i ny teknik. Ambitionen är att skapa en bättre upplevelse och sudda ut gränserna mellan on- och offline.
Den nordiska kedjan har börjat använda hållbara RFID-taggar i produkternas etiketter. Koldioxidutsläppet knutet till taggarn har sänkts med 35 procent.
Med hjälp av RFID skapas en transparent vy av Gina Tricots realtidslager.
AI, prediktiv analys och RFID-teknik på butiksnivå. Det är viktiga verktyg för Nike när man vässar sin förmåga att tillgodose kundernas enskilda behov globalt.