Dagligvarubutiken har en anrik historia som går 100 år tillbaka i tiden. Nu tar man hjälp av hypermoderna robotar för att leverera varor till sina lokala kunder.
Med hjälp av robotar kan kedjan effektivisera plock av e-ordrar i fysiska butiker. Systemet är självlärande och bidrar till en mer intelligent lagerhållning.
Automater där man kan köpa högkvalitativt kaffe har vi rapporterat om ett flertal gånger. Nu har trenden tagit ny fart, bland annat på flygplatser.
En studie visar en övertro på ny teknik och lyfter fram vad kunden efterfrågar: bättre service. De mest tilltalande butikerna förenklar och effektiviserar.
Närmare 500 robotar gör nu entré hos butikskedjorna. Genom att cirkulera i butikerna ska de upptäcka problem och frigöra tid för personalen.
Nu lanseras en ny robot som skurar butiksgolvet och därmed frigör tid för personalen att göra annat. Den kan också samla information om statusen i butiken.
Kedjan automatiserar nu hanteringen av onlineordrar på plats i butik. Ny yta har tillförts för det automatiserade plocket av dagligvaror.
Sömlös omnichannel och optimerad effektivitet kräver full insyn och relevant information. Inventory management är det nya slagfältet inom detaljhandeln.
E-handelsföretaget Jollyroom berättar att man investerar 80 miljoner kronor i en helautomatisk logistiklösning. Man dubblar därmed sin kapacitet
Digitaliseringen driver utvecklingen av detaljhandeln och kommer leda till mer intelligenta butiker, mer dynamiska och personifierade erbjudanden, användande av butiksrobotar och AI. Det visar en ny rapport som också pekar på att data blir en avgörande konkurrensfaktor.