Fredag 12 juni öppnar Beyond Retro en pop up-butik på den urbana mötesplatsen och skateparken Push.
Trenden är tydlig, second hand säljs allt mer online. ”Genom näthandel når vi en större målgrupp, vi får hela Sverige som marknad”.
Nu står Stockholms nyaste second hand-butik klar. På fredag är det dags för invigning av organisationens tredje butik.
För att möta den minskade försäljningen – orsakad av coronaviruset – väljer man att sälja utvalda varor via Instagram Stories. ”Ett spännande försök”.
Humana second hand etablerar sin första butik i Göteborg. Sedan tidigare har man butiker i Stockholm och Malmö.
I ett nytt initiativ att erbjuda sina kunder relevant mode gör Stayhard.se nu en satsning på second hand. Inriktningen är handplockat ”här och nu”-mode.
Inslagen av återvinning och second hand blir fler inom retail. Röda Korset berättar om sina erfarenheter av att öppna butik i ett köpcentrum.
I dagarna släpper HUI Research och NCSC rapporten Svenska Köpcentrum. Här är tre trender som bidrar till att förändra köpcentrum och handelsplatser.
Kedjan har anslutit sig till skaran av varumärken som hyr ut mode. Man erbjuder även handplockad second hand och produkter från andra varumärken.
Butikskedjan har köpt in sig i en ledande onlineaktör inom second hand. Ambitionen är att erbjuda en ny plattform – och skapa en väg till en yngre målgrupp.