Swappie vill med en pågående pop up-satsning bidra till att förändra konsumenters beteenden.
För tio år sedan flyttade Myrorna från till ett externt handelsområde. Nu väljer man att återvända till stadskärnan.
I dag öppnar Arkivet en ny butik i Göteborg. I samband med detta tar den digitala satsningen en ny riktning.
Modekedjan lanserar sitt första bytesbutiks-initiativ någonsin. Man gör det med shop-in-shops på ett flertal orter.
Sommaren för begagnatmarknaden har summeras. ”Utgör en viktig del av den svenska handeln”.
ThredUps AI-verktyg gör upplevelsen mer personlig och underlätta för användarna att hitta vad de letar efter.
Arkivet har rekryterat Louis Bournobuke i rollen som CFO och Anna Wahlgren som ansvarig för det visuella uttrycket.
Sedan 2016 har konceptet öppnat tretton enheter i hemlandet. Nu riktar man blickarna mot Sverige.
I dag lanseras Amazon Begagnad på Amazon.se. Produkterna kommer från befintlig begagnad-verksamhet.