Allt fler företag lanserar butiker med ”Just Walk Out”-lösningar. Innovationen medför en rad fördelar för kund och butik – men även några utmaningar.
Ett nytt kunderbjudande för 7-Eleven testas just nu. Enligt företaget har det fått ett varmt mottagande, vilket lett till en ökad omsättning.
Kedjan har öppnat en helt automatisk dagligvarubutik utan kassa där ingen skanning är nödvändig. Därmed går testerna av tekniken in i en ny fas.
Sveriges Servicestationer har sedan 2006 delat ut priset ”Årets Station”. I år har OKQ8 Ljusdal utsetts till vinnare.
Reitan Convenience ökar takten för hållbarhetsarbetet ytterligare – siktar på att ha ett fullt hållbart sortiment i företagets alla butiker till 2030.
På den här marknaden ska omsättningen bortom drivmedel ökas via retail. Shell siktar på butiker i en tredjedel av sina enheter.
Pressbyrån inleder ett nytt konstnärssamarbete som en del av varumärkets ambition att vara Sveriges mest nytänkande och tillgängliga kiosk.
Circle K söker innovativa och hållbara produkter och lösningar samtidigt som man vill stötta svensk innovation.
Direkten Simhallskiosken i Kiruna har av Convenience Stores Sweden utsetts till Årets Conveniencebutik 2022.
Systemet gör utcheckningen åtta gånger snabbare än en traditionell kassa. Nu lanseras det i tusentals Circle K-butiker.