Kedjan återinviger flaggskepp på historisk mark. Dessutom inleder man ett samarbete med klassiskt operahus.
Den fysiska butiken står stark hos konsumenten i Sverige – om man erbjuder en sömlös upplevelse. Det visar en ny studie.
Mer än var fjärde konsument i Norden vill undvika interaktion med personalen vid betalning i fysisk butik. Det visar en ny undersökning.
Testerna ett led i Systembolagets arbete med att möta kundernas förändrade köpbeteenden och förväntningar. Här är butikerna som testar självutcheckning.
Självutcheckning finns bland de teknikinslag kunderna helst vill använda i fysisk butik. Det visar en ny undersökning.
En upplevelse späckad med färger, former och instavänlig visual merchandising. Följ med in i Monkis värld – fylld av systerskap och inspiration.
En viktig faktor för framgång: förmåga att experimentera och utvärdera. En strategi som Systembolaget verkar ha anammat, fyra nya koncept testas just nu.
Butikskedjan fortsätter att satsa stort på automatiska och kassalösa butiker. Nu har man öppnat 50 enheter.
I ett nytt digitalt koncept är mobilen en central del av upplevelsen i butiken. Kunden kan till exempel få experthjälp via videochatt.
Systemet gör utcheckningen åtta gånger snabbare än en traditionell kassa. Nu lanseras det i tusentals Circle K-butiker.